September 19, 2011

OFF DAYS


Le voilà le secret de mes brushings dignes des actrices de Dynasty : ma vraie nature de cheveux !! Et oui, je dois à mes origines (marocaines pour les nombreuses personnes qui me demandent par email ou ailleurs :) ces bouclettes que je vous dévoile si peu par ici. Même au quotidien j'ai du mal à me laisser les cheveux bouclés, je préfère de loin mon brushing wavy, du coup c'est très rare que je sois en mode jungle ! Et comme vous êtes également nombreuses à me demander ce que je fais à mes cheveux pour avoir du volume, de la matière c'était le moment idéal de vous dévoiler le pourquoi du comment. Donc je n'ai pas de secret en particulier si ce n'est que j'ai les cheveux frisés ! Parc contre quand je laisse ma crinière au naturel je me sens 'off', et je m'habille souvent très casual quand c'est le cas, comme ce jour où j'allais prendre ma Charlotte d'amour en photo pour son blog (elle a mis à jour son blog aujourd'hui !). J'avais pas prévu de faire des photos de ce look puis c'est elle qui m'a poussé à le faire ! Alors voilà un petit aperçu de ces jours off, en mode Funky Saky :) !

Today is the day I'm unveiling the secret of my hair : if it looks like Dynasty's actresses when I work it, it's because of my natural texture !! Yup guys, I have Moroccan origins and they are the reason why my hair is so curly. I think I never showed you on the blog how it's really curly, so there it is ! I never ever leave my hair curly in my everyday life, I really like it better straight, but a lot of you have been asking me how do I do to have so much volume, so I thought it was time to tell you my secret. The thing is, when I go curly I feel like I'm on off days, that's why I always wear very casual, laid back outfits, just like on today's post. I was meeting with my lovely Charlotte, to help her with her blog's pictures (by the way she just updated her blog today, check it out !) when she told me I should take some blog pictures of this outfit ! So that's me on my off days, giving you a glimpse of my Funky Saky mode !





Sweat transparent à Pois NEW LOOK rayon standard (disponible en ce moment en magasin ou ICI sur l'e-shop), Teesh H&M BIB (les basics toujours disponibles), Skinny Jeans DOROTHY PERKINS, Baskets ISABEL MARANT (ouiiiii j'ai craqué, une tuuuuuerie ces shoes !) Montre CASIO, Sac en toile MARGAUX MOTIN pour MON BAZAR VERT, et enfin rouge à lèves ROUGE BAISER n°406 coquelicot (disponible au Monop' !).

85 comments:

  1. It looks so beautiful! I love the curls! Having naturally VERY straight hair I have never understood why someone with natural curls would change it! I guess we always want what we don't have ;)

    You look gorgeous both ways!

    Adrienne from http://www.Big-Girls-Bigger-Dreams.com

    ReplyDelete
  2. Gorgeous!!! You're lucky to have hair thats so versatile! It looks truly fantastic both ways!

    ReplyDelete
  3. You hair like mine! Hahahahahahahahahaha! I love the outfit too, btw!

    http://www.RebequitasFashionBlog.BlogSpot.com

    ReplyDelete
  4. et voilà! je suis encore plus fan en te voyant avec cette crinière de folie!!! j'adore sérieux... moi qui rêve de volume!
    ah donc tu es d'origine Marocaine!! je me demandais justement... Je suis aussi originaire de labas... de Casablanca exactement ;-)
    comme toujours tu es superbe!
    bisous

    ReplyDelete
  5. Waou! j'aime bien la funky curly Saky! ^^

    ReplyDelete
  6. As someone with curly hair myself, I understand liking the straight hair option more. I feel neater, more put together. Curly hair is very temperamental and you never know if it's going to cooperate. But girl, you're hair is to die for. All that volume. So gorgeous! I like when you don't straighten it all the way and you have smooth waves.

    ReplyDelete
  7. je trouve tes cheveux au naturel magnifiques... quelle chance ! ^^

    ReplyDelete
  8. I love your hair and the bag. xx
    http://gelerie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Il serait vraiment temps qu'Isabel produise du 42 dans ses shoes, c'est trop injuste !!!!
    Elle sont terrible, elle me font penser aux "Nike Air Mag" de retour vers le futur, version fashion lool !

    Un ptit air Ritale avec les boucles, la bouche rouge et le top à pois :)

    Je te préfère quand même avec ton wavy, sans doute parce que j'ai aussi une touffe de moutonne !!!
    See U !

    ReplyDelete
  10. I have to confess that I like the straight version the most. You´re lovely both ways,though.

    ReplyDelete
  11. ah merci tu as mis la référence du rouge à levres !!!! mais tu n'as pas répondu à mon comment du précédent article : c'est quoi ce rouge à levre rose ??? steuplaitttt !

    ReplyDelete
  12. Han!!! j'suis jalouse de ta tignasse! C'est trop frais, trop sexy! Tu déchire sa race!!!

    ReplyDelete
  13. Gorgeous! It's fUnny I get asked the opposite question on my blog, people want to see me with my hair straight! I never straighten my hair..too much work! Love the polka dot top & I have the same watch! Have a great day!

    ReplyDelete
  14. I have the Same Problem with my hair, but I have a Lot of more curly hair. (my Parents are from morocco, too)I don't have Time to Straight it so I am an everyday "offf Girl". I felt in Love with the shoes, where can I get these pair.

    InfatStyle. Blogspot.com

    ReplyDelete
  15. I love you hair :-) it`s beautiful!!!!

    ReplyDelete
  16. Sakina aimé son chemisier, j'adore les boules de poils ... divine beauté...
    http://blogtopodendo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Love! What products do you use when you are wearing it curly?

    ReplyDelete
  18. love the dots
    http://urbanprettygirl.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. You should wear your hair like this more often, it is gorgeus!

    ReplyDelete
  20. Love this post! The outfit is on spot! I will certainly have to buy a sweater with dots! Love it!

    ReplyDelete
  21. Wonderful! beautiful hair curls! Amethyst ...

    ReplyDelete
  22. Love this pictures!
    You hair are so wonderful!
    You look so good! <3 <3 <3
    xoxo

    ReplyDelete
  23. that polkadot top looks gorgeous on youuu !

    ReplyDelete
  24. Your hair is just beauuuuuutiful!Straight or curly, it looks beautiful.I'm a bit of a sucker for curly hair though.

    www.phatsionplayground.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. you look gorgeous!!!...I loved those shoes!...xoxo

    ReplyDelete
  26. My hair is the wimpy version of yours. I'm totally jealous. My hair doesn't complement my features as well when it's straightened. The front of my hair isn't as curly as the back. It drives me crazy. I just count it as a silver lining that my wavy/curly hair is more flattering, because I'm too lazy to be straightening my hair all the time so I just embrace it and try to rock it.

    ReplyDelete
  27. looooooooooooved your hair!!! I have it curly too, but much shorter... i'm waiting for it to grow, but you know how curly hair is, the more it grows, the more it curls, so it takes for years to grow below my shoulders jajaja! you should use it more like this, it reflects more your personality (or at least what i can guess from your posts jaja). saludos!

    Lucía

    PS: just read what SymbioticLife wrote, and i couldn't agree more, messy curly hair ROCKS! |..|,

    ReplyDelete
  28. Eu gostei do cabelo e do look também!

    Thalitha Mercês

    Brasil

    http://coisasdethalitha.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Hey saks, i love both the hair looks...the curls look so flirty young and fun. the straight hair looks polished and feminine too. I guess with style and a personality like yours, you can knock 'em dead no matter what.
    I'm a digital graphic designer..do check out my blog http://ishitadesigndiaries.blogspot.com/

    cheers!

    ReplyDelete
  30. Sakina you're beautiful through and through!!! Can you do no wrong? Heheh. Your hair is awesome both ways! I'm really happy to see you updating more often, it's always awesome to read your posts :)

    ReplyDelete
  31. You look so pretty, love your hair all wild and curly. You know, you kind of remind me of Gabi from YFF in these pictures.

    Besos,
    Denise

    ReplyDelete
  32. You're amazing!
    X

    Start dreaming on www.dreamingthedayawaywithluca.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Validé:-P
    Comme d'hab!
    Le problème avec les boucles je trouves c'est que leur coupe idéale n'est pas la meme au naturel (faut dégrader) et brushées (faut de la longueur). Et en meme temps la connaissance approfondie des frisettes ne me sert a rien vu ma flemme devant ma brosse soufflante environ 360jours/an!
    Béline

    ReplyDelete
  34. AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !
    J'aime tellement cette tenue !!! C'est vraiment le genre de compo que j'affectionne. Féminin, casual, jeune, moderne, fondamentalement contemporain.
    Et cette cheveulure, vivante, sexy...

    Putain ca fait du bien.

    T'es ma bouffée d'oxygène de la +size.

    MERCI <3

    ReplyDelete
  35. j'adore ton look off, j'aimerai bien être aussi bien "offée" quand je suis vraiment dans ce mode là.... je viens de découvrir ton blog, je vais d'ailleurs faire un tour pour voir c'est comment ton mode "on" ^^

    ReplyDelete
  36. Wahouh ces photos, la tenue, toit... tout est canon ! J'aime beaucoup :)
    bises bises

    ReplyDelete
  37. MAIS... MAIS... Tu as des cheveux SUBLIMES !!! :O

    ReplyDelete
  38. You have the most amazing hair, curly or straight!

    ReplyDelete
  39. J'adore ce look, super photos...xx Muse

    ReplyDelete
  40. Que tu es jolie! Tes cheveux ouaa j'en reviens pas la chance! En tout cas j'adore ta tenue, et ce rouge sur tes lèvres te va à merveille!
    Bis
    Lise
    http://labulledelise.over-blog.com/

    ReplyDelete
  41. Very pretty!

    http://missbobino.blogspot.com/

    ReplyDelete
  42. Uh la la! What a diva hair, loved.
    By the way, i loved the 'petit pois' top, it worked really well with the red lips (:

    Xoxo
    Luciana

    ReplyDelete
  43. j'adore tes cheveux au naturel. Ils sont magnifiques. Kecekils ont poussé, coment t'as fait pour atteindre cette longueur si rapidement et tout en les gardant en pleine santé?

    J'adore le sweat, je l'ai vu auj chez new look et j'ai pas osé l'acheter mais en le voyant sur toi, j'adore. Je retourne au plus vite chez new look.

    Tu peux pas t'imaginer comme ça me fait plaisir que tu sois davantage présente sur ton blog.

    Gros bisous.

    ReplyDelete
  44. don't hide the curly/it's wild and beautiful!!!!!!!

    ReplyDelete
  45. Ces photos sont très belles ! Cette petite touche de rouge à lèvres donne du peps à ta tenue, bref, j'adore !

    Complètement fan de ta montre ♥

    ReplyDelete
  46. Très jolie cette tenue, j'aime beaucoup avec les pois.

    ReplyDelete
  47. Les cheveux, le look, le sac, la montre, les pompes et le rouge à lèvres ... en bref: j'aime tout ;)

    ReplyDelete
  48. Moi aussi j'ai des cheveux très bouclés, tu devrai les assumer et les porter tout le temps comme ca :)

    ReplyDelete
  49. Your hair looks like mine! It's beautiful!

    ReplyDelete
  50. Beautiful curly hair!

    Nice post

    Nora
    http://chicismicis.wordpress.com

    ReplyDelete
  51. Premier passage sur ton blog, ta photo m'a justement interpellée sur hellocoton, enfin ta chevelure plus particulièrement... Ils sont splendides, j'ai aussi les cheveux bouclés et je sais l'entretien que cela necessite pour avoir une coiffure convenable tous les jours. Les tiens sont magnifiques, que dire de plus à part que j'adore !!

    ReplyDelete
  52. Oh!!! Beautiful!
    Kisses, a brazilian fan
    Leticia

    ReplyDelete
  53. Your natural curls are so beautiful, I'm jealous! I love that sweater, too.

    ReplyDelete
  54. you are so sexy! i love your face and hair!
    oh my gosh beauty!

    ReplyDelete
  55. Hi :) You are so beautiful. I love your style. I follow your blog for few months and you're huge inspiration for me. I am 22 student from Poland. Have to say I like your funky style very much, altogough it's funky you made it to stay glamour :) I would like to know where did you get those great shoes. I know you probably mention it, but I can't speak and understand french at all.

    ReplyDelete
  56. Waou cette chevelure!!!! Et ces baskets!!!!
    Xo

    ReplyDelete
  57. premierement: j'adore tes cheveux !
    deuxiemement: j'ai beaucoup d'amies qui porte les Isabelle Marant mais sont elles comfortable ?
    xx

    ReplyDelete
  58. you look beautiful with curls on, it adds the sexiness in you. love your shoes too!

    ReplyDelete
  59. Immense coup de coeur pour ce look <3

    http://myfashion-wardrobe.blogspot.com

    ReplyDelete
  60. I just tried out as you WOW Gold
    suggested and it works great
    Thank you so much. Tera Gold

    ReplyDelete
  61. Love this casual look and your cool watch!

    ReplyDelete
  62. Its so nice to see this good information in your post,Cheap WOW Items I was looking the same which you post on blog,Tera Gold thanks now I have the thing which I was looking for,WOW Gear regards.

    ReplyDelete
  63. you look amazing! Love your polka dots tee!

    ReplyDelete
  64. salut tres jolie le style la chemise tres tendance , est ce que tu peux me donner la marque de ton appareil photo je trouve que tes photos sont tres pro merci
    voici mon mail nadjetlyna@yahoo.fr

    ReplyDelete
  65. j'adore les baskets Isabelle Marant j'ai bien envie de craquer aussi :) et tu est magnifique ! très belle :)

    http://shoplistweek.canalblog.com/

    ReplyDelete
  66. Cette tenue te va à MERVEILLE !

    ReplyDelete
  67. je vous trouve ravissante,

    pas besoin de faire du 38 pour pétiller,

    venez vous habillez sur mon site ;)

    www.rondedetaille.fr

    la gérante.

    ReplyDelete
  68. Love your polka dots top.
    Pretty photos.
    http://lovethefashionista.blogspot.com/

    ReplyDelete
  69. you are too cute! i love that top and how you paired it with red lipstick xx
    http://sevenautumnleaves.blogspot.com/

    ReplyDelete
  70. heeeey! I love your hair!!! it is sooo extremaly beautiful!!! NEVER change it! pleeease! heiaghihuaae
    And love that you are so fashoin and confortable with your curves! Congragulations! If you wanna now about the hottest fashion trend in bracelets you can come to my blog: bichugrilu.blogspot.com, we're havving a special week with 7 posts about it! I'm brazilian and would love your visit! If you like, please follow! BYE!

    ReplyDelete
  71. Sakina where are you ? I miss you

    ReplyDelete
  72. LOVE THIS LOOK :) CASUAL AND FUN! YOU GO GIRL

    LOTS OF LOVE LADIES :)
    http://houseofvee.blogspot.co.nz/

    ReplyDelete
  73. I found your blog quite recently. You are absolutely gorgeous and beautiful woman who has amazing style! Love this look! :) ps. you just got new reader.. :) -neiti

    ReplyDelete
  74. Wow!! le look te vas hyper bien et je ne peux pas croire que tu as acheté les souliers Isabel Marant... ils sont... comment dire... to DIE for!! ;-)

    http://jospicks-jo.blogspot.ca/

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.